Over...

Vermogensbeheer... Ook u hebt er wellicht al eens aan gedacht. Op en dag vroeg ik me af wat ditp recies inhield en of het ook voor mij nuttig kon zijn. Ik ben dan begonnen met me te verdiepen in private banking. Zo diep dat het me begon te boeien en ik er gepassioneerd door raakte. In deze blog deel ik mijn ervaringen met u, opdat u de juiste keuze maakt indien u aan vermogensbeheer wenst te doen.

donderdag 3 september 2009

Wat is asset management

Ook op internet bestaat een grote wirwar aan verklaringen en definities omtrent dit begrip. Ik zocht even de duidelijkste voor u op.

Asset Management, een synoniem is vermogensbeheer. Dit is de algemene term voor het beheren van een portefeuille van een groep activa, bijvoorbeeld obligaties, kasbons, aandelen, en gebouwen.

Asset Management: dit is het beheren van bedrijfsmiddelen

Asset Management: een term uit de financiële wereld. Ook wel het professioneelbeheren van vermogens van zowel particulieren als instituten, dit is gericht op het behalen van een zo optimaal mogelijk beleggingsresultaat.

Een complete engelstalige definitie luidt als volgt:

Na wat zoekwerk vond ik op Youtube een prachtig (Engelstalig) filmpje terug die het begrip duidelijk en gestructureerd verklaart. Hieronder kan u het bekijken.



Het begrip wordt ook wel eens omschreven alszijnde "investment management" of in het Nederlands: "vermogensbeheer".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Do not copy Copyright © 2010 - Disclaimer - Contact - Vermogensbeheerder asset management