Over...

Vermogensbeheer... Ook u hebt er wellicht al eens aan gedacht. Op en dag vroeg ik me af wat ditp recies inhield en of het ook voor mij nuttig kon zijn. Ik ben dan begonnen met me te verdiepen in private banking. Zo diep dat het me begon te boeien en ik er gepassioneerd door raakte. In deze blog deel ik mijn ervaringen met u, opdat u de juiste keuze maakt indien u aan vermogensbeheer wenst te doen.

vrijdag 4 september 2009

gratis asset management software

Ik vroeg me eigenlijk af of er gratis asset management software bestaat. Indien u uw vermogen niet wenst uit te besteden aan een vermogensbeheerder en bijvoorbeeld zelf uw aandelen wil aan- en verkopen, dan staan er verschillende online softwarepakketten ter uwer beschikking. Zo is lid worden bij BinckBank geheel gratis. De site bevat een bijzonder geavanceerde control-panel waarbij u alles nauwgelet kunt opvolgen en u uw portefeuille aandelen zo optimaal kunt beheren. Transactiekosten zijn bovendien bijzonder laag.

Ik zocht wat verder naar asset management software en kwam vervolgens terecht op de site van SysAid IT. Ze bieden een een programma aan dat kostenloos te downloaden valt. Deze software beschikt over volgende eigenschappen: het is een nieuwe, gratis versie van Sysaid IT. Deze versie is volledig gratis, zonder proefperiode en hij bevat géén advertenties. SysAid Asset Management Software biedt zowel hardware als software maar ook netwerk Inventory Management. Echter, na enig onderzoek blijkt dit niet om software te gaan in de zin van financieel vermogensbeheer. Wel het beheer van activa op kantoor, zoals printers, computers en ga zo maar door.

Niettegenstaande kan dat ook handig zijn voor u, daarom zal ik het even verder bespreken. Volgens de site zou u met deze software in staat zijn om:

- De details (waaronder hard- en software, de fabrikant enz.) van computers, printers en andere activa op uw netwerk te bekijken.
- Sorteer, lijst op en zoek doorheen de computers en printers van uw netwerk
- Bestuur computers in uw netwerk vanop afstand.
- Vergemakkelijkt het printen van verslagen op de pc's binnen het netwerk alsmede inventarissen, hardware en software, catalogi, artikelen, ed.
- Communiceer met de gebruikers via e-mail, SMS.
- Helpt bij het beheren van uw helpdesk.
- Ontvang gratis ondersteuning en updates en dit gedurende zes maanden.

U kan deze asset management software dus steeds vrijblijvend uitproberen. Ondertussen zet ik mijn zoektocht verder naar de ideale software om vermogensbeheer (in de financiële zin dan) te vergemakkelijken...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Do not copy Copyright © 2010 - Disclaimer - Contact - Vermogensbeheerder asset management