Over...

Vermogensbeheer... Ook u hebt er wellicht al eens aan gedacht. Op en dag vroeg ik me af wat ditp recies inhield en of het ook voor mij nuttig kon zijn. Ik ben dan begonnen met me te verdiepen in private banking. Zo diep dat het me begon te boeien en ik er gepassioneerd door raakte. In deze blog deel ik mijn ervaringen met u, opdat u de juiste keuze maakt indien u aan vermogensbeheer wenst te doen.

donderdag 3 september 2009

Vermogensbeheerder

De vermogensbeheerder...
Wie is hij? Wat doet hij? Waar vindt u vermogensbeheerders? Dit artikel is een samenvatting van de verschillende websites die deze thema's behandelen.

Vacature.be schetst het profiel van dit beroep. Naast een diepgaande kennis van financiële structuren en markten dient een goede asset manager over een vijftal eigenschappen te beschikken:

1) Humility
2) Attentiveness
3) Empathy
4) Human Knowledge
5) Social Skills

In het artikel wordt een vermogensbeheerder geïnterviewd en hij geeft zijn persoonlijke kijk op het beroep. Wat kost een asset manager? Wat waren zijn studies? Hoe ziet een doordeweeks dagje eruit bij hen? Het artikel eindigt met de beroepsmogelijkheden.

Netto behandelt het de volgende vraag: welke vermogensbeheerder past het best bij u? Kiezen voor de juiste bank, bankier en beleggingsstrategie staan in dat artikel centraal. Echt concreet is de informatie helaas niet.

Vervolgens hebben we nog we WIKI pagina die dit thema behandelt. U vindt er een uitgebreid artikel die dit begrip nader verklaart.

De overige resultaten in Google zijn ofwel krantenartikels ofwel vacatures voor het beroep zelf. Er is dus wel degelijk nood aan een blog die dit thema behandeld. Blader dus gerust even rond, we hopen dat u iets zult hebben aan deze informatie.

Veel leesplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Do not copy Copyright © 2010 - Disclaimer - Contact - Vermogensbeheerder asset management